Dagarna som gatt...

..har varit awsome!! Jag har traffat en kompis (yey!) som bor pa samma hotell som jag. Han heter Bernard, kommer fran Sydafrika och ar vit. Fick veta att det finns 10 miljoner vita i sydafrika som kallar sig for sydafrikaner..det tyckte jag var intressant! I forrigar gick vi en riktigt lang promenad langs Kata och ner till Karon och tillbaka till Kata, kakade pad thai (ftw) och sen var det dags att sussa. Nar jag kom in pa rummet borjade det regna som aldrig forr och efter ett par minuter gick elen..jahapp..da var det bara att leta fram ficklampan som jag fick av Annika. Sa jag lag pa min sang sjalv som en idiot med ficklampan i hogsta hugg och radd som fa, haha!

Igar Var jag ute och dok med Offspray. Vi akte ut med speedboat till Phi Phi Islands. Nar vi kom fram dit hade vi breefing med instruktoren som heter Vincent. Han borjade babbla om att vi kanske kunde se Blacktip reef sharks och grejer, men efter att ha hort att jag skulle kunna se leopardhajar pa Shark Point och mantor i Racha Noi sa har jag slutat hoppas, for jag blir bara ledsen varje gang. Sa jag lyssnade med ett halvt ora medan han babblade pa om hajarna. Sen var det dags for dyket och vi hoppade i. Nastan direkt ser jag att Vince blir helt till sig och borjar gora tecknet for haj. Och vet ni vad? Det var inte en, tva eller tre hajar...det var sju stycken!!!! Dom simmade runt oss och nara oss!! Dom var sa fina..jag ville nastan borja grata lite, men de kunde bli svart med regulator i munnen och mask och grejer, sa jag hoppade den biten, men jag var sa rord och lycklig! Sen sag vi faktiskt tva hajar som forsokte para sig med varandra och da berattade Vince att han har narmare 4500 dyk och han har ALDRIG sett tva hajar para sig, haha! Sa det var riktigt sjukt!! Sa jag ar lyckligast i varlden och kan inte riktigt tanka pa ngt annat for tillfallet, haha! Andra dyket var ocksa bra, sig massa fina saker som skitstora skoldpaddor, scorpionfish, min forsta blackfisk(!!!), sjohast, cuttlefish och massa mer! En riktigt lyckad dykutflykt med andra ord!!

Idag har jag bara slappat pa stranden och forberett mig mentalt for vad som hander imorgon..jo jag ska ju faktiskt tatuera mig..yeye!! :)  Ska bli kul, men det ar andra ganska laskigt. Vet ju inte alls hur det kanns med en bamboo grej, haha! Men det gar nog bra! Sa nu sitter jag och vantar pa att jag ska bli hungrig for da blir det pad thai for hela slanten! (at aldrig pad thai igar, da nu ar mina cravings varre an nansin)!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan gullet!

tråkigt att vi inte hann ses nåt när vi var i Thailand :-/. Är hemma nu i kalla Sverige men det har varit plusgrader så ja tror våren är påväg!:D har du också upptäckt den super GODA måltiden pad thai så jävla gott!! kommer sakna den! men det verkar som du har det super iaf! ha det bäst! många kramaar!!

2011-03-03 @ 14:39:18
Postat av: Andyy

Lycka till idag! Du måste lägga upp bilder sen på tattooooon babooon !!! :D

2011-03-04 @ 01:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0