En bra hunddag!

Matkoma efter en riktig god pizza (gå ner 4 kg va de va?) och nu sitter vi på rummet. Sjukt trötta är vi efter att ha dykt i världens ström...usch, men kul var det ändå! Dagen började med att vi käkade frukost på L'éléphant bleu (sorry om stavningen är fel, pappa). Det gick sjukt segt att få in maten, men ja jävlar vad god frukost dom hade!! Trots att vi kom försent till dykcentret så hann vi med allt idag: Delprov i teori och Johan och Therese fick köra 2 dyk i havet, medan jag och Said fick köra 1. När vi skulle äta lunch så såg jag en jättesöt hund på stranden som ja tänkte ville ha lite kärlek. Den vill ha lite för mkt kärlek, tror jag. Vi satt o gosa lite ändå tills jag reste mig upp och började gå. Då tog han tag i benet, började jucka varpå jag springer därifrån, då kommer hundfan och biter tag i mina kläder. Det slutade med att vi sprang in på en restaurang och hunden lurade under ett av borden.

När dagen på dykcentret var slut gick vi längs stranden och jag ser den sötaste lilla hundvalpen jag någonsin sett!!! I vanlig ordningen parkerar jag mig i sanden med den lilla valpen och har hur mysigt som helst! Senare när vi gick på stora vägen såg jag en liten filippinsk pojke med en liten border collie valp (tror jag det var). Jag var tvungen att gå fram, fråga om ja fick hålla i den o ta lite kort! nom nom nom!!

Btw, så var det 4 valhajar som simmade runt precis här vid ön precis när vi skulle dyka och jag försökte verkligen hålla utkik efter den när vi dök, men icke...:(


Kommentarer
Postat av: Amer

Superbra stavning på L'Éléphant Bleu! Jag ser att några år franska har ändå satt sina spår! Tihi!

2011-01-19 @ 02:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0