Dom basta dyken nagonsin!

Godkvall! Nu ar jag hemkommen och nyduschad fran dagen bravader! Dagen borjade med upphamtning och en liten fard till piren i Chalong. Vi akte till den forsta dykplatsen: Koh Dok Mai. Sag massa fina muranor, en sjohast(!!!!!) och en bamboo haj (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)  Den lag under en sten och vilade, medan vi lyste med lampa och grejer pa den, men fy satan vilken vacker varelse!!! JAG HAR SETT MIN FORSTA HAJ!! Jag ar gladast i varlden!! Och inte bara det, jag har sett min forsta sjohast! Nojd och glad aker vi vidare mot nasta dykplats: Shark Point. Tyvarr inga hajar idag, men en himlans massa muranor och massa fina, fargglada koraller! Efter det var det lunch och lite vila. Sen den tredje dykplatsen: Anemone Reef. Har nog aldrig sett sa mycket anemoner i hela mitt liv pa en och samma plats. Dar sag jag valdigt manga white-eyed moray som simmade runt, har bara sett muranor som sitter i sma hal annars. Och sen sag jag aven min forsta ghost pipefish och min forsta Scorpionfish! Jag ar med andra ord riktigt nojd med dagen och vill bara dyka mer och mer!!!

Nu ar jag trott som ett as och vill bara kopa Pad Thai och ga lagga mig. Imorgon blir det nog lite hang pa stranden och sen ska jag forsoka dyka lite i helgen. Nu har det borja komma pa tal att jag kanske aker till Bali den 7e eller 8e mars (jag maste namligen ut ur thailand for mitt visum gar ut). Jag moter antagligen upp Lucas dar och hanger i en vecka eller nat liknande. Och sen bar det antagligen av till Koh Samet igen!!!! Saknar alla goa manniskor dar! Och igar fick jag ett riktigt sammanbrott och grat och grat! Inte ok! Saknar alla dar hemma, samtidigt som jag inte vill komma hem! Jag tanker alltid pa mina underbara syskon och igar sag jag en video pa min lilla Estelle och hon har blivit sa stor, hon kan sta i sangen och grejer...saknar!!

Men annars har jag det kalaskul!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0